Čo získate zapojením do pilotného programu?
Praktické pomôcky na realizáciu pokusov v triede
Efektívne odporúčania na rozvoj kritického a vedeckého myslenia
Metodickú príručku pre učiteľov s praktickými tipmi
Digitálne pracovné listy umiestnené na web
Kreatívna veda prináša do škôl pokusné sety, ktoré majú pomôcť učiteľom na 2. stupni ZŠ rozvíjať kompetencie žiakov 6. a 7. ročníka v oblasti kritického myslenia, vedeckého bádania, spájania informácií do súvislostí či tímovej spolupráce. V tomto roku sme zahájili prípravu pokusných setov, vrátane metodiky a pracovných listov, i pre 8. ročník ZŠ.
Cieľom aktivity je poskytovanie atraktívnych riešení a pomôcok pre učiteľov fyziky 6. a 7. ročníka v súlade so štátnym vzdelávacím programom.
Fyzika
Materiály pripravené k vyučovaniu fyziky korešpondujú s platnými učebnicami fyziky pre základné školy. Fyzikálne pojmy si žiak osvojuje cez riešenie úloh, realizáciu pokusov a len malá časť obsahu vyučovania sa žiakovi vysvetľuje opisom. Tento spôsob spracovania podporuje aktívne poznávanie a učenie sa stratégiám, postupom práce pri experimentovaní, meraní a spracovaní výsledkov merania. Dominantným postupom je stratégia empirického poznávania, pričom za dôležitú považujeme grafickú metódu spracovania. Pri príprave materiálov preferujeme činnostný spôsob vyučovania s rešpektovaním konštruktivistickej pedagogickej teórie.
Technická výchova
Hlavným cieľom technickej výchovy v Kreatívnej vede je systematicky rozvíjať manuálne zručnosti žiakov, pretože sú nevyhnutné nielen pre remeselníkov, ale aj pre právnikov, učiteľov a iné profesie, vrátane rodičov na materskej dovolenke. Manuálne zručnosti majú všeobecný význam vo všetkých oblastiach ľudského života. Okrem toho, byť dobrým vedcom vyžaduje nielen filozofické myslenie, ale aj schopnosť experimentovať. Často sa stáva, že nadstavec, podstavec alebo iné technické vybavenie potrebné na experiment nie je k dispozícii na trhu a nemožno si ho kúpiť a vedec si ho musí vyrobiť sám. Preto sú manuálne zručnosti dôležité aj pre vedca.